Skupinové lekce

Skupinové lekce

Move It

je zábavná forma kruhového tréninku pro muže i ženy. Cvičí se intervalově např. 25 sekund cvičím – 15 sekund odpočívám. Trénink je postaven na 10-14 cviků s tím, že se střídají 3 druhy cviků kardio – balanční – silový. Cvičení zvládne i začátečník, ale i profi sportovec si může pořádně máknout. Necvičí se na strojích, ale s váhou vlastního těla nebo s nářadím, které zná svět fitness posledních pár let (Bosu, TRX, Rip TRX, ViPR, Core Bag), a také s nářadím, které se používá v posilovnách a fitcentrech delší dobu - pěnový válec, Gymball, Overball, velká nakládací činka, jednoručky, švihadlo, gumový expander, lodní lano, kettlebells, mřížka na hbitost.

Při tomto cvičení zlepšíte fyzičku, rovnováhu, koordinaci pohybu, zvýšíte sílu a s tím ruku v ruce jde i tvarování postavy. Tady je ale potřeba k tomu nastavit i správnou stravu!!!

Trénink měníme každý měsíc, takže nemusíte mít strach o jednotvárnost a stagnaci.

Tabata

Je koncepčně hodně podobná Move It (odkaz). Rozdíl je v tom, že se cvičí na jednom stanovišti 4x po dobu 20 sekund s 10-ti sekundovými přestávkami. Počet stanovišť je od 6 po 12. Používá se stejné cvičební nářadí jako u Move It a hlavním cvičebním nástrojem je váha vašeho těla.

Fitbox

je trénink se zaměřením na kardio (trénuje se fyzička), kde se nejen zadýcháte a zpotíte, ale i vybijete. Pokud budete cvičit minimálně 3x týdně (nemusí to být jen Fitbox), upravíte stravu, Vaše postava se začne tvarovat a zpevňovat. Při pravidelné hodině Fitboxu se také bude zlepšovat i vaše koordinace pohybu. Na hodinách Fitboxu se boxuje a kope do stacionárních boxovacích totemů, tzn. že se nejedná o kontaktní sport (neboxujete proti člověku).  

Tempo na hodině je určováno hudbou a pokud je potřeba motivace, o tu se postará vyškolený instruktor.

Na skupinovou hodinu navíc potřebujete kvůli ochraně kloubů na rukách boxerské omotávky. Pokud jdete na první hodinu a omotávky nemáte, rádi Vám je zapůjčíme za poplatek 10,--Kč.

Pilates

je cvičení ze skupiny zvané low-impact neboli pomalé, přesto se řadí k tréninkům s vysokou intenzitou. Cvičení probíhá na podložce a je složeno z pohybů vycházejících z břišních svalů a svalů spodních zad (tzv.jádra). Cviky jsou vymyšleny tak, aby pracovaly menší svaly, které pomáhají velkým svalům a zároveň danou oblast protáhly. Hlavním smyslem Pilates je zlepšení ohebnosti, řízení tělesného uvědomění, správné dýchání, redukce stresu a zvýšení spánkové činnosti. Základním prvkem této metody je uvědomění si práce všech svalů, při každé jejich činnosti. Neznamená to jen zvládnout hodinu cvičení, míru obtížnosti jednotlivých cviků, ale znamená to také koncentraci na své tělo při každé činnosti.

Cvičení je určeno pro všechny věkové kategorie mužů i žen v kondici i bez, pro sportovce i nesportovce.

Bosu

je zkratka pro „Both sides up – tedy obě strany nahoru“. Bosu je pomůcka využívaná jak ve fitness centrech, tak i v tréninku profesionálních sportovců k balančnímu cvičení. Obě strany nahoru znamená, že můžete Bosu použít jak pevnou základnou, tak i nafouknutou gumovou částí směrem nahoru nebo dolů. Používá se i v rehabilitačních centrech, jako cvičební pomůcka při poúrazové rehabilitaci.

Skupinová hodina patří mezi pomalá cvičení a díky jednoduchosti této balanční pomůcky, kdy si každý určuje svoji úroveň obtížnosti, je vhodná pro všechny věkové a výkonnostní kategorie.

TRX

je zkratka Total – body Resistence Exercises, což v překladu znamená cvičení s odporem vlastního těla. Laicky řečeno, jedná se o závěsný systém, který místo činek a závaží využívá pouze váhu vlastního těla. TRX je díky tomuto u nás hojně využíváno u individuálního tréninku v posilovně.

Skupinová hodina je vedena vyškoleným instruktorem, který má díky maximálnímu počtu 4 zákazníků na hodině prostor k individuálnímu přístupu. Cvičení je díky variabilitě cviků zaměřeno i na problematické partie a jeho velkou předností je posílení stabilizačního svalstva. Díky zavěšení (ruce, nohy) do popruhů, je tělo vyváděno z rovnovážné polohy, což vede k zapojení svalů, které při většině jiných cvičení jsou nečinné.

Skupinová hodina TRX/Move It může být jak pomalá – silová, tak kardio, kdy se propotí triko. Díky školenému instruktorovi je hodina vhodná jak pro začátečníky, tak pro pokročilé a hodinu navštěvují jak muži tak ženy.

Indoor cycling

někde též zvaný spinning, je jízda na speciálních stacionárních kolech za doprovodu hudby a vedené školeným instruktorem. Jedná se o cvičení vhodné pro všechny věkové kategorie.

Indoor cycling nemá náročnou choreografii, protože vychází z cyklistiky a tím tedy z kruhového pohybu nohou, který každý zná z jízdy na kole. Proto není nutné být zkušený sportovec, není nutné se dlouhou dobu učit složité kombinace cviků.

Hodina se skládá z úvodní části – zahřátí. Následuje hlavní část, kde se střídají zátěže, jízda v sedě a ve stoje, rychlé a pomalé šlapání. Poslední částí každé lekce je uklidňující část a strečink.

Indoor cycling je jedna z mála skupinových hodin, která jde provozovat i po zranění kloubů a pohybového aparátu, protože zde nedochází k přetěžování vazů a pojivové tkáně.

FitBike

je stejně jako Indoor cycling jízda na stacionárních kolech. Takže platí vše, co je psáno výše s tím rozdílem, že lekce Fitbiku je rozdělena na část kdy se jede na kolech a na posilovací část mimo kolo. Takže hodina probíhá tak, že první částí je zahřátí, následuje hlavní část s jízdou na kole, pak část mimo kolo s posilováním jiných částí těla než nohou, které dostanou zabrat na kole a poslední částí je uklidňující strečinková část.


Power jóga

se řadí mezi dynamické styly jógy a zřejmě i mezi nejrozšířenější. Její obrovskou výhodou je, že ji může praktikovat každý, není potřeba navštěvovat kurz a prokousávat se od začátečníků. V jedné lekci se potkávají začátečníci i značně pokročilí. Lekce jsou vedeny tak, že si každý přijde na své.

Každé cvičení, a u power jógy to platí dvojnásob, je o soustředění se sám na sebe. Kvůli soustředění je pečlivě vybírána hudba a je i vytvořena klidná atmosféra v hodině. Proto je důležité, aby hodina od začátku probíhala bez rušivých podnětů, kterými může být například pozdní příchod cvičícího.

Poslouchejte lektora i své tělo. Tyhle dvě rady protiřečí, což pro vás znamená, že si najdete zlatou střední cestu. Lektor vám dává doporučení a vy si vyberete, kterou variantu chcete a můžete dělat. Vy totiž musíte poslouchat své tělo a to má třeba jiný názor. Lektor vás nebude nutit ani vás lámat do pozice, naopak vás navede na správnou cestu, která vás nakonec postupně navede k „dokonalé“ pozici. Uvozovky jsou tam proto, že totiž nejde o dokonalost, ale o cestu, při které se vaše tělo postupně mění.

Břišáky

už z názvu vyplývá, že lekce jsou zaměřené na střed těla. Zaměřením patří hodina mezi silové. To ale neznamená, že do hodiny nejsou zařazeny i kardio cviky, takže potrénujete i kardiovaskulární systém.

Struktura hodiny – první část cca 10 min je zahřátí a rozhýbání. Prvních cca 15 minut hlavní části je věnováno cvikům na břicho s využitím váhy vlastního těla a cvičebních pomůcek jako gymball, overball, bosu, pěnový válec a jiné, aby byly potrénovány i hluboko uložené břišní svaly, které jsou z hlediska funkčnosti důležitější než svaly povrchové, které jsou spíše estetické. Pak následuje pár cviků na jiné svalové partie, aby si střed těla odpočinul a poté následuje opět několik cviků se zaměřením na břišní svaly. Závěrečná část je věnována zklidnění a protažení.

Pump Fx

Atraktivní silové cvičení s malou nakládací činkou. Cvičení spojuje intenzivní spalování tuku, nárůst svalové hmoty a vytrvalostní posilování. Ke splnění všeho z předchozí věty musí být podpořeno správnou výživou! Intenzitu cvičení si každý musí zvyšovat, tak aby bylo dosaženo zvýšení vytrvalosti i svalové síly. Pump Fx mimo jiné přispívá i k vyrovnávání svalových dysbalancí.

Struktura hodiny je udělána tak, aby se posílilo a procvičilo celé tělo, každá svalová partie. Navíc je každý měsíc zaměřen na nějakou svalovou partii, což znamená, že například říjen je zaměřen na nohy a v tomto měsíci bude více cviků na nohy. Váhu nakládací činky si volí každý zákazník sám dle svých možností a výkonnosti. Cvičení je podpořeno dynamickou hudbou a školeným instruktorem, kteří dohromady spolu vybudí zákazníka k lepším výkonům. Cvičení není tvořeno z žádných složitých aerobikových choreografií. Ten, kdo má horší koordinační schopnosti následuje instruktora, který cvičení předvádí.

55+

Rekondiční cvičení pro dámy i pány nad 55 let, pro začátečníky i pokročilé, se zaměřením posílit, uvolnit a protáhnout svaly celého těla. Toto cvičení přinese lepší kondici a dobrou náladu.

Je přizpůsobena intenzita cvičení, střídání aktivit, jsou voleny správné cviky tak, abychom vám ulevili od nepohodlí. Cviky jsou jednoduché a snadno pochopitelné, které nebudou odrazovat strachem z úrazu.

S přibývajícím věkem se častěji dostavují různé zdravotní potíže. Proti mnohým z nich se dá cíleně působit prostřednictvím vhodného cvičení, či pohybové aktivity.

Ti, kteří zůstanou aktivní, se podle mnoha studií dožívají vyššího věku a nejen to. Daného věku se dožívají v lepší celkové kondici. Jde přece nejen o to přidat léta životu, ale tato léta prožít aktivně a s co nejmenšími omezeními. Cvičení sice mnohdy neumožní zcela odstranit potíže, ale může podstatně snížit jejich další rozvoj. V následujícím výčtu jsou uvedeny hlavní oblasti, kde se projeví pozitivní účinek u aktivních dospělých vyššího věku:

  • zlepšuje ukazatele fyzické kondice (dechový objem, srdeční výdej), upravuje krevní tlak, snižuje riziko ischemické choroby srdeční a srdečního selhání, upravuje zastoupení tuků v krevním séru.

  • zlepšuje možnost kontroly hladiny krevního cukru a schopnost reakce na insulin.

  • snižuje úbytek kostní hmoty, a to zvláště u žen po menopauze. Snižuje riziko pádů a zlomenin.

  • zlepšuje pohyblivost i celkovou funkčnost kloubů a snižuje jejich bolestivost.

  • v případě funkčních potíží (a těch je většina) ve 100% případů odstraňuje potíže s úniky moči.

  • prokazatelně snižuje riziko rakoviny tlustého střeva, prsu, prostaty a konečníku. Snižuje vyčerpání.

  • cvičení zvyšuje metabolismus a tak spaluje více kalorií. Dlouhodobě napomáhá udržovat optimální hmotnost.

  • zlepšuje kvalitu spánku. Zlepšuje schopnost učení, zejména krátkodobé paměti. Působí antidepresivně. Rozšiřuje možnosti sociálních kontaktů.

  • zmírňuje symptomy potíží při rozvoji cévních uzávěrů

  • snižuje nemocnost

Date

22. leden 2015

Categories

Aktivity

Fitness AVE

 Adresa : Nádražní 2810/2, Přerov

 Email : info@fitnessave.cz

 Telefon : +420 581 215 031

 Mobil : +420 777 838 917

Jsme členem ČKF - Česká komora fitness

©2018 Fitness AVE